tirsdag den 27. januar 2015

Jamo DMR 70

Dette er en DVD Receiver som jeg har kigget på for en ven. Den er ikke særlig gammel, og den er heller ikke fra B&O, men jeg lovede at kaste et blik på den. Den vil ikke læse DVD'er eller CD'er.


Den er pænt opbygget, men med dobbelt sidet print, og med SMD komponenter, så det er ikke en model der er nem for en hjemme-mekaniker.


Problemet var heldigvis ikke med elektronikken, men skyldes det markerede tandhjul.


På samme sted på tandhjulet satte hele mekanismen sig fast. Jeg kunne ikke se nogen fejl på tandhjulet. Måske det har en lille revne? Jeg prøvede at slibe tandhjulet lidt, på det sted hvor problemet var, og det løste problemet. Men det er nok ikke nogen langsigtet løsning.

Så jeg er på udkig efter et tandhjul med en diamter på 4.8mm, med 14 tænder og en hul diameter på 2.2mm. Men nu kan den køre som den er.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar